26 Nisan 2012 Perşembe

Lupus Başkalarına Nasıl Anlatılır?

Sizde başkalarına hastalığınızın "Lupus" olduğunu söylediğinizde ,"o nedir ?" diye karşılaşanlardan mısınız? İşte size en basit ve anlaşılır şekliyle LUPUS ;

. Lupus bulaşıcı değildir.Lupus başkalarına bulaşmaz ve başkasına geçmez.
.Lupus kanser çeşidi  ya da kanserle ilgili birşey değildir.
.Lupus, HIV(insan bağışıklık yetmezliği virüsü) veya AIDS (edinilmiş bağışıklık yetersizliği sendromu) gibi değildir.HIV  ve AIDS'te bağışıklık düşüktür.Lupusta ise yüksektir yani bağışıklık sistemi fazla çalışır.
.Lupus otoimmum bir hastalıktır.Bağışıklık sistemi vücudun sağlıklı doku ve hücrelerini yabancı olarak algılayıp saldırıya geçer.Yani vücut kendi kendine savaşır.
.Lupus kronik bir hastalıktır. Bu, lupus hayatın geri kalanında da tekrarlayabileceği anlamına gelir.Tıpkı astım,diyabet,tansiyon hastalığı ...gibi. Lupusun bugünkü tıpta tamamen iyileştirici çaresi yoktur.Ama ilaçlarla hastalık baskılanıp,hastalar hayat tarzlarında değişiklik yaparak ,normal hayatlarına devam ederler.

.Lupusun çok farklı belirtileri vardır,bu yüzden herkeste farklı etki yapar.Deri döküntüsü,eklem ağrısı ,böbrek ,kalp,akciğer,beyin yada herhangi bir iç organı tutabilir.
.Lupus önceden tahmin edilemez.Hastalık alevlenme (aktif/pozitif) ya da remisyon (sakinlik) dönemiyle devam eder...

3 yorum:

  1. Lupus bence anlatılamaz bir hastalık... Çünkü söyledikleriniz karşısında insanların kuşkulu bakışları, "pek hastalık belirtisi yok gibi" diyen yüz ifadeleri ve "psikolojik olabilir ya da senden kötüleri var" diyen yorumlarına karşılık anlatılması mümkün olmayan bir hastalık...

    YanıtlaSil
  2. lupuslu olarak yaşamaya yaklaşık 1.5 senedir alıştım fakat hala insanlara anlatırken teredüt yaşıyorum daha doğrusu anlatmıyorum. çünkü öğrendiklerinde araştırma gereği duyuyorlar ve sana hastalıklı muamelesi yapıyorlar. özellikle de ikili ilişkilerde problem çıkıyor. ve ben her yeni ilişkiye başladığımda aklıma ilk gelen ona nasıl söyleyeceğim oluyor ve söylersem benden uzaklaşır mı sorusunu soruyorum kendime. bu konuda psikolojim çok bozuldu ve benim hissettiklerimi hisseden varmıdır bilmiyorum :( sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Ben bes yasımdan beri lupus hastasıyım dıskoıd lupus tedavıye bır turlu teshıs konulamadı altı sene sonra yanı 11 yasımda nıhayet lupus oldugumu ogrendım yuzumde lupus vardı ve yıllarca cıldımden parca alındı paramparca ettıler yuzumu ve su an 23 yasında gencecik bi kızım lupus halen dağılmaya devam edıyor ve kucuklugumden beri bu hastalıktan dolayı sevgi kavramı nedir bılmıyorum aılemden baska her ınsana uzagım arkadasım bir ya da ıkı gönül bagımsa hıc yok sjogren send ve raynaud send var zamanında o deltacortıl yuzunden ne kılolar aldım ne agrılar cektım cok takıntılıyım streslıyım sureklı sureklı gelecek kaygısındayım lupustan korkarak yasıyorum halsızlıkten nefret nefrey edıyorum spor salonundan cıkmıyorum sıkıldım plaguenılden kortizondan yüzümü bu hale getıren hastalıktan bıyopsilerden

    YanıtlaSil